Τον
Μάρτιο θα πρέπει να τεθούν σε εφαρμογή, όλες οι διατάξεις του
Ευρωπαϊκού Κανονισμού 165/2014/EΕ, σχετικά με την χρήση του Ταχογράφου
στις οδικές μεταφορές.
Ζητούμενα λοιπόν είναι:
Για το Άρθρο 32
Η σωστή και ολιστική χρήση των ταχογράφων
1. Οι επιχειρήσεις μεταφορών και οι οδηγοί μεριμνούν για την ορθή
λειτουργία και χρήση των ψηφιακών ταχογράφων και των καρτών οδηγού. Οι
επιχειρήσεις μεταφορών και οι οδηγοί που χρησιμοποιούν αναλογικούς
ταχογράφους μεριμνούν για την ορθή λειτουργία τους και την κατάλληλη
χρήση των φύλλων καταγραφής.
2. Ο ψηφιακός ταχογράφος δεν ρυθμίζεται κατά τρόπο ώστε να επιλέγει
αυτομάτως ειδική κατηγορία δραστηριότητας όταν ο κινητήρας ή το σύστημα
ανάφλεξης του οχήματος τίθεται εκτός λειτουργίας, εκτός εάν ο οδηγός
εξακολουθεί να είναι σε θέση να επιλέγει χειροκίνητα την κατάλληλη
κατηγορία δραστηριότητας.
3. Απαγορεύονται η παραποίηση, απόκρυψη, διαγραφή ή καταστροφή
δεδομένων που έχουν καταγραφεί στο φύλλο καταγραφής ή έχουν αποθηκευθεί
στον ταχογράφο ή στην κάρτα οδηγού, ή των εκτυπώσεων από τον ταχογράφο.
Απαγορεύεται επίσης κάθε επέμβαση στον ταχογράφο, φύλλο καταγραφής ή
κάρτα οδηγού που θα είχε ως συνέπεια την παραποίηση, διαγραφή ή
καταστροφή δεδομένων και/ή εκτυπωμένων πληροφοριών. Στο όχημα δεν
βρίσκεται καμία συσκευή που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τέτοιες
επεμβάσεις.
4. Τα οχήματα εξοπλίζονται μόνο με έναν ταχογράφο, εκτός της
περιπτώσεως των δοκιμών υπό συνθήκες λειτουργίας που αναφέρονται στο
άρθρο 21.
5. Τα κράτη μέλη απαγορεύουν την παραγωγή, διανομή, διαφήμιση και/ή
πώληση συσκευών που κατασκευάζονται και/ή προορίζονται για την
παραποίηση των ταχογράφων.
Για τό άρθρο 33
Η Ευθύνη των επιχειρήσεων μεταφορών
1. Οι επιχειρήσεις μεταφορών είναι υπεύθυνες να εξασφαλίζουν ότι οι
οδηγοί τους διαθέτουν κατάλληλη εκπαίδευση και οδηγίες όσον αφορά στην
ορθή λειτουργία των ταχογράφων, είτε ψηφιακών ή αναλογικών, διενεργούν
τακτικούς ελέγχους προκειμένου να διασφαλίζουν ότι οι οδηγοί τους
προβαίνουν σε ορθή χρήση τους και δεν παρέχουν στους οδηγούς τους άμεσα ή
έμμεσα κίνητρα που θα μπορούσαν να ενθαρρύνουν την κατάχρηση των
ταχογράφων.
Οι επιχειρήσεις μεταφορών χορηγούν επαρκή αριθμό φύλλων καταγραφής
στους οδηγούς οχημάτων εξοπλισμένων με αναλογικό ταχογράφο, λαμβάνοντας
υπόψη τον προσωπικό χαρακτήρα των φύλλων καταγραφής, τη διάρκεια της
υπηρεσίας και την ενδεχόμενη ανάγκη αντικατάστασης των φύλλων καταγραφής
που ενδεχομένως φθάρηκαν ή κατασχέθηκαν από εξουσιοδοτημένο ελεγκτή. Οι
επιχειρήσεις μεταφορών χορηγούν στους οδηγούς μόνο φύλλα καταγραφής
εγκεκριμένου τύπου, κατάλληλα να χρησιμοποιηθούν στη συσκευή που είναι
εγκατεστημένη στο όχημα.
Εφόσον το όχημα διαθέτει ψηφιακό ταχογράφο, η επιχείρηση μεταφορών
και ο οδηγός μεριμνούν ώστε, με βάση τη διάρκεια της υπηρεσίας, η
εκτύπωση δεδομένων από τον ταχογράφο κατ’ αίτηση ενός ελεγκτή να είναι
δυνατόν να πραγματοποιηθεί ορθά σε περίπτωση επιθεώρησης.
2. Οι επιχειρήσεις μεταφορών τηρούν αρχείο των φύλλων καταγραφής
και των εκτυπώσεών τους, εφόσον πραγματοποιήθηκαν εκτυπώσεις προς
συμμόρφωση με το άρθρο 35, σε χρονολογική σειρά και σε αναγνώσιμη μορφή,
για διάστημα τουλάχιστον ενός έτους μετά τη χρήση τους, και χορηγούν
αντίγραφα στους ενδιαφερόμενους οδηγούς που τα ζητούν. Οι επιχειρήσεις
μεταφορών παραδίδουν επίσης αντίγραφα των δεδομένων που έχουν
τηλεφορτωθεί από τις κάρτες οδηγού στους ενδιαφερόμενους οδηγούς που τα
ζητούν, καθώς και τα αντίγραφα αυτά σε έντυπη μορφή. Τα φύλλα
καταγραφής, τα εκτυπωμένα αντίγραφα και τα δεδομένα που έχουν
τηλεφορτωθεί επιδεικνύονται ή παραδίδονται σε οποιονδήποτε
εξουσιοδοτημένο ελεγκτή κατόπιν αιτήματός του.
3. Οι επιχειρήσεις μεταφορών είναι υπεύθυνες για παραβιάσεις του
παρόντος κανονισμού που έχουν διαπράξει οδηγοί τους ή οδηγοί που έχουν
τεθεί στη διάθεσή τους. Ωστόσο, τα κράτη μέλη δύνανται να εξαρτούν την
εν λόγω ευθύνη από την παράβαση, εκ μέρους της επιχείρησης μεταφορών,
του παρόντος άρθρου παράγραφος 1 πρώτο εδάφιο και του άρθρου 10
παράγραφοι 1 και 2 του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 561/2006.
.........................................