ΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΟΔΗΓΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΜΑΣΤΙΓΑ...!
του Πάνου Τσαγκαράκη
Σε μια εποχή που οι αυτοκινητοβιομηχανίες λανσάρουν αυτοκίνητα με διαδραστική τεχνολογία που ενσωματώνει έξυπνα τηλέφωνα, iPods και άλλες συσκευές, όλο και περισσότεροι, κυρίως νέοι, οδηγοί παίζουν με αυτά τα gadgets ενώ οδηγούν. Με αποτέλεσμα, πολλοί νέοι οδηγοί να μην αντιλαμβάνονται πόσο επικίνδυνη είναι η χρήση τους κατά τη διάρκεια της οδήγησης, τόσο για τον εαυτό τους, όσο και για τους άλλους οδηγούς. Έτσι, βλέπουμε όλο και περισσότερους να παίζουν με αυτά τα gadgets, ενώ οδηγούν.
Τα στοιχεία από έρευνα που πραγματοποιήθηκε στις ΗΠΑ, είναι συγκλονιστικά. Υπό το φως της έρευνας αυτή, που αναφέρεται παρακάτω, και μετά τις πρόσφατες ανακοινώσεις του υπουργείου συγκοινωνιών, για τις δίκαιες μειώσεις στα πρόστιμα ορισμένων από τις παραβάσεις του κώδικα οδικής κυκλοφορίας (ΚΟΚ), θεωρώ, ότι οι υπεύθυνοι του υπουργείου θα πρέπει να επανεξετάσουν κάποια πράγματα. Διότι αν το κάπνισμα, κατά την ώρα της οδήγησης, μπορεί να αποσπάσει την προσοχή του οδηγού, με αποτέλεσμα να προκληθεί ατύχημα, θανατηφόρο ή μη, τότε η χρήση των κινητών τηλεφώνων, πρέπει να θεωρηθεί εξ' ορισμού ως σοβαρός παράγοντας πρόκλησης θανατηφόρων ατυχημάτων.
Πρέπει λοιπόν, κατά την άποψή μου, να αυξηθούν τα πρόστιμα σε αποτρεπτικά, για τη χρήση τους, επίπεδα – για να μη πούμε, πως το σωστό θα ήταν να απαγορευθεί τελείως η χρήση των κινητών και άλλων συσκευών, με αφαίρεση της άδειας οδήγησης επ' αόριστον. Και επειδή κανένα μέτρο δεν μπορεί από μόνο του να εφαρμοστεί, να φροντίσουμε ώστε να αστυνομευθεί η εφαρμογή του, με περισσότερους ελέγχους κατά τη διάρκεια της ημέρας, τόσο στους εθνικούς δρόμους, όσο και στο κέντρο των πόλεων. Καθημερινά, στο δρόμο βλέπω νέους και περισσότερο νέες, να οδηγούν μιλώντας με το ένα χέρι στο κινητό τους τηλέφωνα, ενώ με το άλλο προσπαθούν να στρίψουν, να παρκάρουν κλπ. Όσο για τις ασφαλιστικές εταιρίες, μπορούν να βάλουν αποτρεπτικούς όρους, για τη χρήση κινητών κατά την οδήγηση, στα συμβόλαια για εκείνους οι οποίοι εμπλέκονται σε ατυχήματα, ενώ μιλούν ή στέλνουν μηνύματα, ή χρησιμοποιούν διάφορα gadgets, ενώ οδηγούν.
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το περιοδικό Seventeen και η Αμερικανική Αυτοκινητιστική Ομοσπονδία (ΑΑΑ), σε 2.000 άνδρες και γυναίκες, νέους οδηγούς ηλικίας 16 έως 19 ετών (στις ΗΠΑ δίπλωμα οδήγησης μπορούν να έχουν οι νέοι από 16 ετών), προκύπτει ότι εννέα στους δέκα νέους (86%) είχαν διασπασμένη την προσοχή τους από την οδήγηση, χρησιμοποιώντας τις συσκευές αυτές, ενώ το 84% γνώριζε ότι δεν έπρεπε να το κάνουν. Περισσότεροι από το ένα τρίτο των νέων που συμμετείχαν στην έρευνα, δήλωσαν ότι κινδύνεψαν να τρακάρουν από δικό τους λάθος, ή κάποιου άλλου οδηγού που χρησιμοποιούσε τις συσκευές αυτές ενώ οδηγούσε.
Το ένα τέταρτο από όλους τους νέους που συμμετείχαν στην έρευνα, ομολόγησαν ότι έστελναν μηνύματα την ώρα που οδηγούσαν. Έστειλαν, κατά μέσο όρο, 23 μηνύματα το μήνα ενώ οδηγούσαν. Οι νέοι οδηγοί, είναι οι πιο ευάλωτοι οδηγοί στο δρόμο, λόγω του ότι είναι άπειροι, και ο συνδυασμός των κινητών τηλεφώνων με την οδήγηση, συνιστά κίνδυνο για τη ζωή τους, αλλά και των άλλων. Κάνουμε ότι είναι δυνατό για να περάσουμε το μήνυμα, πως δεν αξίζει να ρισκάρουν ανθρώπινες ζωές, σε αυτούς τους νέους που οδηγούν και μιλούν στα κινητά τους ή στέλνουν μηνύματα, δήλωσε ο υπουργός συγκοινωνιών των ΗΠΑ, Ray LaHood.
Σύμφωνα με το NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration), η απόσπαση της προσοχής των οδηγών από την οδήγηση, αποτελεί, ολοένα και αυξανόμενο πρόβλημα στους δρόμους της χώρας. Κοντά στα 6.000 άτομα σκοτώθηκαν και περισσότεροι από μισό εκατομμύριο τραυματίστηκαν, σε ατυχήματα με οδηγούς που είχαν διασπασμένη την προσοχή τους ενώ οδηγούσαν, κατά το 2008.
Το μεγαλύτερο ποσοστό των θανατηφόρων ατυχημάτων, οφείλεται σε νέους οδηγούς κάτω των 20 ετών, που αποσπάται η προσοχή τους από την οδήγηση, χρησιμοποιώντας κάποια συσκευή. Όσοι έχουν διασπασμένη προσοχή, έχουν τέσσερις φορές περισσότερες πιθανότητες να εμπλακούν σε κάποιο θανατηφόρο ατύχημα, έναντι αυτών που συγκεντρώνονται σε αυτή.
"Τα τροχαία ατυχήματα, είναι ο κύριος λόγος των θανάτων των νέων και αυτό γίνεται ολοένα και μεγαλύτερο πρόβλημα, με τη διάδοση των συσκευών που αποσπούν την προσοχή τους. Το πρόβλημα, είναι μια πρόκληση που όλοι μας πρέπει να την αντιμετωπίσουμε κατά πρόσωπο" δήλωσε η Beth Mosher, διευθύντρια δημοσίων σχέσεων του ΑΑΑ (American Automobile Association), και αυτό οφείλεται στην έλλειψη οδικής εμπειρίας και στην έφεση των νέων να παίρνουν ρίσκα. Και καταλήγει, είναι επιβεβλημένη η προσοχή στην οδήγηση των νέων, αλλά και όλων των άλλων οδηγών".
Καιρός είναι να αρχίσουμε να ασχολούμαστε και στη χώρα μας με την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος. Αρκετά τροχαία ατυχήματα έχουμε για άλλους λόγους.
Πρέπει λοιπόν, κατά την άποψή μου, να αυξηθούν τα πρόστιμα σε αποτρεπτικά, για τη χρήση τους, επίπεδα – για να μη πούμε, πως το σωστό θα ήταν να απαγορευθεί τελείως η χρήση των κινητών και άλλων συσκευών, με αφαίρεση της άδειας οδήγησης επ' αόριστον. Και επειδή κανένα μέτρο δεν μπορεί από μόνο του να εφαρμοστεί, να φροντίσουμε ώστε να αστυνομευθεί η εφαρμογή του, με περισσότερους ελέγχους κατά τη διάρκεια της ημέρας, τόσο στους εθνικούς δρόμους, όσο και στο κέντρο των πόλεων. Καθημερινά, στο δρόμο βλέπω νέους και περισσότερο νέες, να οδηγούν μιλώντας με το ένα χέρι στο κινητό τους τηλέφωνα, ενώ με το άλλο προσπαθούν να στρίψουν, να παρκάρουν κλπ. Όσο για τις ασφαλιστικές εταιρίες, μπορούν να βάλουν αποτρεπτικούς όρους, για τη χρήση κινητών κατά την οδήγηση, στα συμβόλαια για εκείνους οι οποίοι εμπλέκονται σε ατυχήματα, ενώ μιλούν ή στέλνουν μηνύματα, ή χρησιμοποιούν διάφορα gadgets, ενώ οδηγούν.
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το περιοδικό Seventeen και η Αμερικανική Αυτοκινητιστική Ομοσπονδία (ΑΑΑ), σε 2.000 άνδρες και γυναίκες, νέους οδηγούς ηλικίας 16 έως 19 ετών (στις ΗΠΑ δίπλωμα οδήγησης μπορούν να έχουν οι νέοι από 16 ετών), προκύπτει ότι εννέα στους δέκα νέους (86%) είχαν διασπασμένη την προσοχή τους από την οδήγηση, χρησιμοποιώντας τις συσκευές αυτές, ενώ το 84% γνώριζε ότι δεν έπρεπε να το κάνουν. Περισσότεροι από το ένα τρίτο των νέων που συμμετείχαν στην έρευνα, δήλωσαν ότι κινδύνεψαν να τρακάρουν από δικό τους λάθος, ή κάποιου άλλου οδηγού που χρησιμοποιούσε τις συσκευές αυτές ενώ οδηγούσε.
Το ένα τέταρτο από όλους τους νέους που συμμετείχαν στην έρευνα, ομολόγησαν ότι έστελναν μηνύματα την ώρα που οδηγούσαν. Έστειλαν, κατά μέσο όρο, 23 μηνύματα το μήνα ενώ οδηγούσαν. Οι νέοι οδηγοί, είναι οι πιο ευάλωτοι οδηγοί στο δρόμο, λόγω του ότι είναι άπειροι, και ο συνδυασμός των κινητών τηλεφώνων με την οδήγηση, συνιστά κίνδυνο για τη ζωή τους, αλλά και των άλλων. Κάνουμε ότι είναι δυνατό για να περάσουμε το μήνυμα, πως δεν αξίζει να ρισκάρουν ανθρώπινες ζωές, σε αυτούς τους νέους που οδηγούν και μιλούν στα κινητά τους ή στέλνουν μηνύματα, δήλωσε ο υπουργός συγκοινωνιών των ΗΠΑ, Ray LaHood.
Σύμφωνα με το NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration), η απόσπαση της προσοχής των οδηγών από την οδήγηση, αποτελεί, ολοένα και αυξανόμενο πρόβλημα στους δρόμους της χώρας. Κοντά στα 6.000 άτομα σκοτώθηκαν και περισσότεροι από μισό εκατομμύριο τραυματίστηκαν, σε ατυχήματα με οδηγούς που είχαν διασπασμένη την προσοχή τους ενώ οδηγούσαν, κατά το 2008.
Το μεγαλύτερο ποσοστό των θανατηφόρων ατυχημάτων, οφείλεται σε νέους οδηγούς κάτω των 20 ετών, που αποσπάται η προσοχή τους από την οδήγηση, χρησιμοποιώντας κάποια συσκευή. Όσοι έχουν διασπασμένη προσοχή, έχουν τέσσερις φορές περισσότερες πιθανότητες να εμπλακούν σε κάποιο θανατηφόρο ατύχημα, έναντι αυτών που συγκεντρώνονται σε αυτή.
"Τα τροχαία ατυχήματα, είναι ο κύριος λόγος των θανάτων των νέων και αυτό γίνεται ολοένα και μεγαλύτερο πρόβλημα, με τη διάδοση των συσκευών που αποσπούν την προσοχή τους. Το πρόβλημα, είναι μια πρόκληση που όλοι μας πρέπει να την αντιμετωπίσουμε κατά πρόσωπο" δήλωσε η Beth Mosher, διευθύντρια δημοσίων σχέσεων του ΑΑΑ (American Automobile Association), και αυτό οφείλεται στην έλλειψη οδικής εμπειρίας και στην έφεση των νέων να παίρνουν ρίσκα. Και καταλήγει, είναι επιβεβλημένη η προσοχή στην οδήγηση των νέων, αλλά και όλων των άλλων οδηγών".
Καιρός είναι να αρχίσουμε να ασχολούμαστε και στη χώρα μας με την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος. Αρκετά τροχαία ατυχήματα έχουμε για άλλους λόγους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου