Σάββατο 27 Μαΐου 2017

Εξετάσεις Υποψηφίων Οδηγών


Περί εξετάσεων ο λόγος!
Τι αλήθεια ακούγεται πιο ωραίο στα αυτιά μας και τι θα γίνει την 1η Ιουνίου;
Τα εύκολα ψέματα και οι πικρές αλήθειες!
Πάμε λοιπόν με το πρώτο:
Με τα μέχρι τώρα στοιχεία. Η αλλαγή της όλης κατάπτυστης διαδικασίας των κατ΄ ευφημισμό εξετάσεων υποψηφίων οδηγών, παραπέμπεται για αργότερα (και όσοι θέλουν το πιστεύουν!)
Θα δοθεί 6μηνη παράταση με το υπάρχον σύστημα ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για την μετάβαση σε ένα ουσιαστικότερο και αδιάβλητο σύστημα αξιολόγησης. (Γιατί το προηγούμενο 6μηνο δεν έγινε, είναι ένα από τα επτασφράγιστα μυστικά του ΥΠΜΕ ή θα μας ενημερώσουν κάποτε;)

Μέχρι να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση (έχουμε και την τρόικα ξέρετε) και να υπογραφεί η τροποποιητική διάταξη, οι εξεταστές θα βγαίνουν μεσημέρι εξετάσεις 13:00 – 17:00 και θα παίρνουν την νόμιμη υπερωρία.
Αυτά προς το παρόν και όσοι χαίρονται. Χαίρονται!
Στο ίδιο έργο θεατές λοιπόν και η κοινωνία να παρατηρεί αμήχανη..!
Ας αναλογιστούμε ξανά λοιπόν, τι και ποιους εξυπηρετεί το σημερινό σύστημα εξετάσεων των υποψηφίων οδηγών;
Περί Εξετάσεων λοιπόν ο λόγος σε 10+  Ερωτήσεις με κάποιες απαντήσεις..!
Ας βάλουμε το δάκτυλο επί τον τύπων των ήλων και να απαντήσουμε στα εξής:

- Γιατί γίνονται εξετάσεις;
- Αποτελούν οι εξετάσεις προϋπόθεση για όποια αντικειμενική και αξιόπιστη αξιολόγηση;
- Πότε είναι παιδαγωγικά αποδεκτές (ως χρήσιμες ή ευεργετικές) οι εξετάσεις;
- Πώς είναι παιδαγωγικά σωστό και κοινωνικά δίκαιο να γίνονται εξετάσεις;
- Ποιοι πιστοποιούνται να είναι εξεταστές και με ποιες διαδικασίες;
- Γιατί έχουμε τόση σύγχυση και ίσως νιώθουμε αποστροφή για ένα τόσο αναγκαίο και χρήσιμο(;) από παιδαγωγική και κοινωνική άποψη θεσμό;
- Πόσο μας κοστίζει αυτή η σύγχυση;
- Γιατί συντηρείται;
- Σε τι οφείλεται και ποιος τροφοδοτεί την σύγχυση;
- Γιατί ακόμη και σήμερα, εκπαιδεύουμε και αξιολογούμε έναν υποψήφιο οδηγό με δεδομένα και προσλαμβάνουσες του 1980;
- Ποιοι δεν θέλουν να αλλάξει το σημερινό κατάπτυστο σύστημα εξετάσεων;

Και εφόσον δώσουμε τις όποιες απαντήσεις, ας αναλογιστούμε, τι εξυπηρετεί και ποιους το υπάρχον σύστημα εξετάσεων των υποψηφίων οδηγών;

Να πούμε εξ΄ αρχής ότι, ο όρος εξετάσεις μπορεί να αναφέρεται σε ποικίλες δραστηριότητες ή καταστάσεις των ανθρώπων και το αποτέλεσμα των εξετάσεων ενδέχεται να ενδιαφέρει άμεσα ή έμμεσα τους εξεταζόμενους, τους εξεταστές ή όλη την κοινωνία, που παραγγέλλει τις εξετάσεις γεύεται τα αποτελέσματα και πληρώνει το λογαριασμό!

Τι ακριβώς λοιπόν συμβαίνει σήμερα στον χώρο;

Η εκπαίδευση οδηγών γίνεται από ιδιωτικές σχολές οδήγησης, πολλές από τις οποίες είναι αμφίβολης ή παρωχημένης για τις ανάγκες της εποχής επάρκειας. Η εξέταση από κρατικούς υπαλλήλους με προσόντα ξένα και αδιάφορα με την πιστοποίηση δεξιοτήτων.

Τα παραπάνω πλαισιώνονται από ένα ασαφές νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο έχει δημιουργηθεί από τους κρατικούς υπαλλήλους-εξεταστές και λειτουργεί ως κολυμβήθρα του Σιλωάμ για τους εμπλεκομένους.
Το σημερινό σύστημα επιβραβεύει τους διαπλεκόμενους με τις υπηρεσίες, τις σχολές χαμηλού κόστους και μηδενικής εκπαίδευσης, ενώ τιμωρεί παραδειγματικά τους αξιοπρεπείς εκπαιδευτές που προσπαθούν να κάνουν το αυτονόητο, να εκπαιδεύσουν..!
http://zografos.com/nea/exetaseis-odigon/

............................................

Παρασκευή 26 Μαΐου 2017

Το συνέδριο που περπάτησε μαζί με τα παιδιά στην πόλη.

1ο Διεθνές Διεπιστημονικό Συνέδριο με θέμα: Οδική Ασφάλεια για τα Παιδιά!
Το συνέδριο που περπάτησε μαζί με τα παιδιά στην πόλη. Γιατί ο δρόμος είναι δάσκαλος και σε ξεσηκώνει να ταξιδέψεις..! :)
Θέλουμε να ταξιδέψουμε. Θέλουμε να γνωρίσουμε την γειτονιά μας. Θέλουμε να γνωρίσουμε τον κόσμο. Θέλουμε να μάθουμε. Θέλουμε να αισθανόμαστε ασφαλείς..!
Θέλουμε πίσω τον χώρο που μας ανήκει..!

Η κοινωνία που δεν αγκαλιάζει τα παιδιά της είναι μια κοινωνία χωρίς μέλλον. Είναι μια γερασμένη κοινωνία!
Η κοινωνία της κυκλοφορίας ξεκινάει για τον Πανελλήνιο Σύλλογο από την γυναίκα, την έγκυο γυναίκα, και ακολουθεί την πορεία της ζωής, ελπίζοντας στις πόλεις των ανθρώπων!

Οι δρόμοι φέρνουν σε επικοινωνία τους ανθρώπους συνευρίσκονται και συνοδοιπορούν. Τα οχήματα συμμετέχουν τόσο, όσο και για ότι εξυπηρετούν αυτήν την ιδέα τον άνθρωπο.
Για 3 μέρες, από τις 19 έως και τις 21 Μαΐου, η καρδιά της εκπαίδευσης για την βιώσιμη κινητικότητα και την Οδική Ασφάλεια, χτυπούσε στη Θεσσαλονίκη, όπου και διεξήχθη με μεγάλη επιτυχία το 1ο Διεθνές Διεπιστημονικό Συνέδριο με Θέμα Οδική Ασφάλεια για τα Παιδιά.

Βρισκόμαστε στο μεταίχμιο ριζικών αλλαγών και ανακατατάξεων για τον κλάδο.

Τόσο για την εκπαιδευτική διαδικασία, την σύγχρονη αξιολόγηση των υποψηφίων οδηγών, όσο και για την θέσπιση του διπλώματος κινητικότητας, το οποίο φαντάζει τόσο κοντινό και γοητευτικό συνάμα όσο ποτέ!
Οι θέσεις του συλλόγου βρίσκονται στην αιχμή της επικαιρότητας για όλους τους εμπλεκομένους και αποτελούν σημείο αναφοράς σε κάθε επιμέρους προσέγγιση..!
Μια απίστευτη γνωσιακή βάση με τεκμηριωμένες προτάσεις και επιστημονικές αναλύσεις βρίσκονται στην διάθεση κάθε συνάδελφου αλλά και στην διάθεση όλων των εμπλεκομένων φορέων, επιστημόνων και νομοθετών.
Συνεχίζουμε στον απόηχο των στοίχων του ποιητή της Ρωμιοσύνης:

‘‘ …Τούτη είναι η ζωή μας
τούτο το μεγάλο, τίποτ’ άλλο
γέλα κλάψε, πες ό,τι θες
Το παιδί ζωή: ζωή
τίποτ’ άλλο!’

Ο Πρόεδρος του Συνεδρίου
Άρης Ζωγράφος

...................................................

Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2017

Προσφορά Διπλώματος Οδήγησης σε 12 άτοκες Δόσεις..!

Για σένα που θέλεις να μπεις στον κόσμο της αυτοκίνησης αλλά και  για σένα που ψάχνεις  Σχολή Οδήγησης για να μάθεις τα μυστικά της ασφαλούς οδήγησης και της σύγχρονης βιώσιμης κινητικότητας:

 

http://zografos.com/nea/prosfora-12/

Για όλους εσάς που ψάχνετε το καλύτερο:
Εκμεταλλευτείτε την Προσφορά μας για να αποκτήσετε σε 12 άτοκες δόσεις,  ΚΑΙ Δίπλωμα Οδήγησης ΚΑΙ προηγμένες Οδηγητικές Δεξιότητες, με 1000€!  :)

12_Doseis_A_001.c

 

Κυριακή 1 Ιανουαρίου 2017

Χρόνια Πολλά και Καλή Χρονιά με 2017 Ευχές!

Όλοι εμείς που εργαζόμαστε στις Πρότυπες Σχολές Ζωγράφος, ευχόμαστε το 2017 να είναι όπως πρέπει: Ανθρώπινο, Ειρηνικό, Χαρούμενο με αλληλεγγύη και ασφάλεια στους δρόμους!
Και μην ξεχνάτε ποτέ ότι θέλουμε να ζούμε:
Χρόνια πολλά, γιατί και η ποσότητα μετράει! Χρόνια καλά, γιατί και η ποιότητα μετράει!  Αλλά και Χρόνια τρελά, γιατί αυτά μένουν!
Τις καλύτερες Ευχές μας για το 2017 που θα είναι καλύτερος χρόνος..!
http://bit.ly/2irjGvC 
........................................

Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου 2016

Η Κοινωνία της Κυκλοφορίας (ΚτΚ)

Συναρπάζομαι και νιώθω αμηχανία  από τους μύθους, την παραπληροφόρηση, και την έλλειψη ουσιαστικής  γνώσης, για ένα θέμα που τόσο εντυπωσιακά έχει τραγικές επιπτώσεις στις ζωές μας.   Διαβάζοντας ειδικούς(;) και αναλύσεις(;) ζαλίζομαι και τρομάζω στο γεγονός ότι είμαστε παγκοσμίως οι ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΙ ΟΔΗΓΟΙ!
Υπάρχει, όμως, ένα ποιο τρομακτικό όπλο από το ψέμα που επιβάλλει η αδράνεια και η συνήθεια. Η Αλήθεια..!
Τα τελευταία 30 χρόνια, ο συνολικός όγκος της κυκλοφορίας έχει τριπλασιαστεί, το 2020 τα οχήματα στον πλανήτη θα ξεπερνούν το 1 δισεκατομμύριο (1.000.000.000)!  Το πλήθος των θανάτων στους δρόμους έχει μειωθεί αισθητά, αλλά ο πλανήτης αγκομαχάει. Η ποιότητα ζωής η οποία περνάει μέσα από την αυτοκίνηση και το μηχανοκίνητο όχημα, έχει αρχίσει να δείχνει τα αδιέξοδα που δημιουργεί ΚΑΙ σε σχέση με τους  ενεργειακούς πόρους, αλλά ΚΑΙ  την ποιότητα του αέρα στις πόλεις και την κλιματική αλλαγή.  Οι αριθμοί είναι δυστυχώς αμείλικτοι.
Σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση έχουμε 1.300.000 ατυχήματα το χρόνο, στα οποία τραυματίζονται 1.700.000 άτομα ετησίως, ενώ θρηνούμε και πάνω από 40.000 νεκρούς ανά έτος. Το συνολικό κόστος των ατυχημάτων αυτών είναι € 160 δισ. ανά έτος (το 2% του Εθνικού Ακαθάριστου Προϊόντος στην ΕΕ), ενώ στην ΕΕ τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν την κυριότερη αιτία θανάτου ατόμων κάτω από τα 45 στην ΕΕ.
Όπως είναι φυσικό, η οδική ασφάλεια είναι βασικός “πυλώνας” για την Ευρωπαϊκή Ένωση (Λευκή Βίβλος για τις Μεταφορές).
Όμως, ενώ στις περισσότερες χώρες καταβάλλονται σημαντικές προσπάθειες στον τομέα της οδικής ασφάλειας, στην χώρα μας υπάρχει στασιμότητα ή/και επιδείνωση.
Έτσι, παρόλα τα μέτρα που εξαγγέλλονται ή παίρνονται κατά καιρούς, όχι μόνο τραγωδίες, σαν την τραγωδία του Μαλιακού, των Τεμπών, της Ασπροβάλτας, αλλά και η καθημερινότητα,  συνεχίζουν να χτυπούν πολλές ελληνικές οικογένειες και οι τηλεοπτικές οθόνες, συχνά πυκνά, συνεχίζουν να φέρνουν τις σκηνές της ερήμωσης και του θανάτου στα σπίτια μας.
Η Ελλάδα, η πρωταθλήτρια Ευρώπης, η Ελλάδα των επιτυχημένων Ολυμπιακών Αγώνων, κατέχει επίσης την θλιβερή πρωτιά ανάμεσα στα κράτη-μέλη της Ε.Ε. σε τροχαία ατυχήματα και σε θανάτους από τροχαία, σε σχέση με τον πληθυσμό της.
Ιδιαίτερα, τα παιδιά και οι νέοι αποτελούν μια από τις πιο ευάλωτες ομάδες που χρησιμοποιούν τους δρόμους. Κανένας άλλος μεμονωμένος παράγοντας δεν προκαλεί τόσο βαριά ανθρώπινη δυστυχία, όσο τα τροχαία ατυχήματα με νέους και παιδιά.  Έχουμε αναπτύξει μια τεχνολογία που οι πρόγονοι μας δεν θα μπορούσαν ούτε να την φανταστούν, ωστόσο πληρώνουμε συνεχώς ένα βαρύ τίμημα. Τα τελευταία δέκα χρόνια, έχουν πεθάνει σε τροχαία ατυχήματα περισσότερα παιδιά και νέοι, από ότι στον Πρώτο και στο Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο μαζί.
Δυστυχώς, μέχρι σήμερα, δεν υπάρχει επαρκής έρευνα, χρηματοδότηση της έρευνας, επιμόρφωση και πολυκλαδική συνεργασία, ώστε να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά τα τεράστια προβλήματα με τα οποία ερχόμαστε αντιμέτωποι από τα τόσο κυρίαρχα τροχαία ατυχήματα (θάνατοι, τραυματισμοί, μόνιμες και προσωρινές αναπηρίες, ανθρώπινη δυστυχία, υλικές ζημιές, κλπ.).
Είναι κοινός τόπος η άποψη, ότι η οδική συμπεριφορά είναι στοιχείο του πολιτισμού μιας κοινωνίας. Επομένως, η οδική ασφάλεια είναι έγνοια όλων μας.  Η διασφάλιση της ασφάλειας των μετακινήσεων σε όλη την χώρα, αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση για ψυχολόγους, ερευνητές συμπεριφοράς, περιβαλλοντολόγους, μηχανικούς, συγκοινωνιολόγους, οικονομολόγους, επιδημιολόγους, εκπαιδευτές, νομοθέτες, καθώς και για την ίδια την κοινωνία, την οποία αυτοί οι επαγγελματίες στοχεύουν να προστατεύσουν.
Δυστυχώς στις μέρες μας, η ευθύνη για τη διασφάλιση ενός ασφαλούς οδικού περιβάλλοντος για όλους τους χρήστες, παραμένει βαθιά ριζωμένη σε γραφειοκρατικές διαδικασίες και αντιλήψεις, με αποτέλεσμα πολλοί από αυτούς που έχουν την ευθύνη αυτή μέσα στο σύστημα, είτε δεν το αντιλαμβάνονται, είτε δεν το κατανοούν, είτε αρνούνται να το αποδεχτούν, είτε απλώς αδιαφορούν.
Η έλλειψη συγκεκριμένου Σχεδίου Δράσης, προκαλεί σύγχυση ρόλων και αρμοδιοτήτων. Η αντιμετώπιση του προβλήματος έχει αφεθεί κατά κύριο λόγο στην Αστυνομία, η οποία δρα περισσότερο κατασταλτικά και λιγότερο προληπτικά. Η πόροι δεν χρησιμοποιούνται ορθολογικά βάσει μελετών και ερευνών, αλλά αποσπασματικά και σπασμωδικά βάσει της εμπειρίας που αποκτάται, δυστυχώς, μέσα από τα λάθη και τις παραλείψεις, και μετά από θλιβερά συμβάντα όπως το προχθεσινό.
Είναι σαφές πλέον, ότι η παραδοσιακή αυτή προσέγγιση απέτυχε παταγωδώς.  Όχι μόνο πρέπει όλοι οι σχετικοί με το πρόβλημα κλάδοι να συνεργαστούν και να αποδεχτούν ο ένας την εξειδικευμένη εμπειρία του άλλου, αλλά απαιτείται και όλοι αυτοί να λογοδοτούν: ο ένας στον άλλον, ο καθένας προς το σύστημα και συνολικά όλοι προς την ίδια την κοινωνία.
Η αντιμετώπιση του προβλήματος είναι μία και μοναδική: η ΑΜΕΣΗ συνεργασία μεταξύ όλων των εμπλεκομένων.  Με δεδομένο ότι, η οδήγηση είναι η πλέον πολύπλοκη και επικίνδυνη πράξη που σε καθημερινή βάση εκτελείται από όλο και περισσότερο πλήθος ανθρώπων, το βάρος της ευθύνης πέφτει και στον καθένα από εμάς:
  • τόσο για τον τρόπο που εμείς οι ίδιοι θα εκπαιδεύουμε, θα εκπαιδευόμαστε, θα οδηγούμε και θα ανεχόμαστε,
  • όσο και για τη στήριξη που θα παρέχουμε σε ένα σύστημα, που θα εμποδίζει όσους οδηγούν, είτε ακούσια είτε σκόπιμα, έξω από τα λογικά και θεσμοθετημένα όρια.
Ίσως να είναι μια πάλη που να μην καταφέρουμε ποτέ να την κερδίσουμε οριστικά. Ωστόσο, υπάρχουν πολλά πράγματα που και μπορούμε και πρέπει να κάνουμε.


Η ασφαλής χρήση των οδικών δικτύων, προϋποθέτει την ισορροπία του συστήματος: “Οδηγός – Όχημα – Οδός – Κοινωνία”.
Όταν γίνεται λόγος για το ποιος από τους παραπάνω τέσσερις παράγοντες, ευθύνεται περισσότερο ή λιγότερο για ένα ατύχημα, γίνεται αυτόματα μια τελείως λαθεμένη και απλουστευτική παραδοχή: Ότι, δηλαδή, στη δημιουργία του κάθε ατυχήματος μόνον ένας παράγοντας είναι υπεύθυνος.
Αν όμως αυτό ήταν αληθινό, π.χ. για την περίπτωση που θα έφταιγε ο δρόμος, αυτό θα σήμαινε ότι όλοι όσοι πέρναγαν από το σημείο αυτό θα πάθαιναν κάποιο ατύχημα, το οποίο βέβαια είναι λαθεμένο.
Σε μια πιο ενδελεχή θεώρηση του ζητήματος θα μπορούσαμε να υποστηρίξουμε ότι σε κάθε ατύχημα φταίνε και οι τέσσερεις παράγοντες του συστήματος, ο καθένας με διαφορετικό ποσοστό συμμετοχής την κάθε φορά.
Έτσι θα πρέπει να εξετάζεται, όχι “ο υπεύθυνος για τη δημιουργία του ατυχήματος παράγοντας”, αλλά “ο υπεύθυνος για τη δημιουργία του ατυχήματος δυσμενής συνδυασμός παραγόντων”.
Την τελευταία δεκαετία δώσαμε υπερβολική έμφαση στα ενεργητικά και παθητικά μέτρα ασφάλειας των οχημάτων, υποτιμώντας την διάθεση των οδηγών να υιοθετήσουν ασφαλέστερες συνήθειες οδήγησης.
Σε ένα περιβάλλον Οδικής Ασφάλειας όμως, πρέπει να δίδεται βαρύτητα πρώτα και κύρια στην ευαισθητοποίηση του πολίτη και στην καλλιέργεια κυκλοφοριακής κουλτούρας, που:
  • αρχίζει από το σχολείο,
  • προχωρά στην ποιοτικότερη εκπαίδευση και εξέταση των υποψηφίων οδηγών, με εφαρμογή σύγχρονων προτύπων, και
  • συνεχίζεται και συνυπάρχει με την μορφή της κατάρτισης σε όλη την διάρκεια της ζωής του!  Σε ένα όλο και ποιο ανταγωνιστικό οδικό περιβάλλον ο οδηγός καλείται να επιβιώσει στην κυριολεξία..!
Κάθε δύο χιλιόμετρα ο οδηγός:
  • λαμβάνει 400 μηνύματα από το οδικό περιβάλλον, και
  • παίρνει 40 αποφάσεις, από τις οποίες η μία απόφαση είναι λάθος.
  • Μία φορά κάθε 500 χιλιόμετρα ένα από τα λάθη αυτά οδηγεί σε μια σύγκρουση.
Με άλλα λόγια, όταν οι άνθρωποι οδηγούν, τα λάθη είναι ενδημικά και τα ατυχήματα αναπόφευκτα, και αυτή είναι η πρώτη και απλούστερη εξήγηση για τροχαία δυστυχήματα.
Μπορούσε όμως το ατύχημα να μην έχει τραυματισμούς και απώλειες !
Αντίθετα από υπόλοιπα περιβάλλοντα, το οδικό περιβάλλον δεν είναι ένα κλειστό περιβάλλον, αλλά επηρεάζεται από ένα μεγάλο σύνολο παραγόντων που αλληλεπιδρούν μεταξύ τους (οδηγός, κίνηση, οδόστρωμα, χειρισμοί, επιβάτες, φορτία, πεζοί, κλπ.).
Όμως, παρότι δεν μπορούμε να ελέγξουμε όλες τις συνθήκες που επικρατούν στο οδικό περιβάλλον, μπορούμε να προωθήσουμε την ασφαλή συμπεριφορά και κυκλοφοριακή κουλτούρα.
Υπάρχει ένα μέρος της οδήγησης και της οδηγητικής συμπεριφοράς που είναι αυτόματο και στερεότυπο. Υπάρχει όμως και ένα δεύτερο μέρος που είναι απολύτως απρόβλεπτο, και το οποίο είναι το μέρος που απαιτεί την προσοχή.
Αυτό είναι αυτό που χρειάζεται κατάλληλη εκπαίδευση και συνεχή κατάρτιση.
Είναι εμφανές πλέον ότι μόνο ο ΚΟΚ και οι διατάξεις του δεν επαρκούν, για να διδάξουν ότι το φλας είναι “παράκληση” και όχι “εντολή” και ότι ο “όγκος” ενός οχήματος δεν προσδίδει προτεραιότητα αλλά ευθύνες…!
Είναι εμφανές ότι σήμερα η απόκτηση του διπλώματος, σε καμία περίπτωση δεν πιστοποιεί την ικανότητα του οδηγού να μπορεί να αντιδράσει σε επικίνδυνες καταστάσεις. Ούτε πιστοποιεί την ικανότητα του οδηγού να δρα προληπτικά σε σχέση με τους κινδύνους που διαμορφώνονται κάθε στιγμή στο οδικό περιβάλλον και μπορεί να τον απειλήσουν.
Είναι εμφανές ότι πια κανένα πρόστιμο δεν μπορεί να κάνει τον οδηγό ικανότερο στο να αντιλαμβάνεται πλήρως του κινδύνους που ενδεχομένως δημιουργεί η συμπεριφορά του, τόσο για τον ίδιο και τους επιβάτες του, όσο και για τους υπόλοιπους χρήστες.
Τέλος, είναι εμφανές ότι κανένας αυτοκινητόδρομος, κανένα τούνελ και καμία ζεύξη, δεν πρόκειται να αλλάξουν την νοοτροπία ότι, οι πινακίδες του ανώτατου ορίου ταχύτητας τοποθετούνται από “άσχετους” και ότι υποδεικνύουν το μισό από την ταχύτητα που θα έπρεπε να κινείται το όχημα.  Πλέον, απαιτείται υψηλότερης ποιότητας αρχική κατάρτιση των οδηγών, η οποία να επικεντρώνει στην καλλιέργεια όλων των ιδιαίτερων δεξιοτήτων που απαιτούνται στο σύγχρονο οδικό περιβάλλον, με έμφαση στην Ασφάλεια και την ελαχιστοποίηση των ατυχημάτων.
Όμως, περισσότερο από όλα απαιτείται η δια βίου κατάρτιση των ενεργεία οδηγών:
  • τόσο για να διατηρούν τις ικανότητες και τις γνώσεις τους, που αμβλύνονται ή απαξιώνονται με την πάροδο του χρόνου, σε ένα ελάχιστο επιθυμητό επίπεδο,
  • όσο και για να εμπλουτίζουν συνεχώς τις γνώσεις τους και να βελτιώνουν διαρκώς τις δεξιότητές τους σε σχέση με την Ασφάλεια στο οδικό περιβάλλον, όπως αυτές διαμορφώνονται από τις σύγχρονες τάσεις και εξελίξεις.
Αφού η ελεύθερη και ασφαλής διακίνηση ατόμων και αγαθών είναι από τους βασικότερους όρους για την Ευρωπαϊκή ολοκλήρωση, η αποτελεσματική αρχική εκπαίδευση και η συνεχής κατάρτιση των οδηγών αποτελεί:
  • αναγκαιότητα για την μείωση των ατυχημάτων, και
  • εγγενές μέρος της προσαρμογής ενός νέου ή ενήλικα στην Κοινωνία της Κυκλοφορίας (ΚτΚ).
Και η διαδικασία αυτή πρέπει εφαρμοστεί άμεσα και να υποστηριχθεί απ’ όλο το φάσμα των εμπλεκομένων, γιατί σε προσωπικό επίπεδο για τον καθένα μας, ακόμα και ένα ατύχημα, ένας τραυματισμός ή ένας νεκρός, είναι πάρα πολύ μεγάλο κόστος!
Άρης Ζωγράφος
Άρθρο στην εφημερίδα ΕΘΝΟΣ 15.10.2004
……………………………………………………………..
Άρης Ζωγράφος είναι ο Διευθυντής σπουδών των Πρότυπων Σχολών Οδήγησης  Ζωγράφος  και Ερευνητής του Πανεπιστημίου Πατρών.
.......................................................