Παρασκευή 30 Ιουνίου 2017

Δήμος Ζωγράφου: Συγκοινωνιακή εμπλοκή με την γραμμή 235

Δήμος Ζωγράφου: Συγκοινωνιακή εμπλοκή με την γραμμή 235, ή απλά η κορυφή του παγόβουνου;

Για αρχή, ας σημειώσουμε τα βασικά, αυτά που μάθαμε στο Δημοτικό σχολείο, ότι δηλαδή η κορυφή αυτή αποτελεί μόνο το ένα δέκατο του υπόλοιπου παγόβουνου! Παρ’ όλα αυτά όμως, ορισμένοι επιμένουν να βλέπουν μόνο μέχρι εκεί.



Παρατηρώ – σε τοπικό τύπο αλλά και σε διαδίκτυο – την προσπάθεια ορισμένων να εξωραΐσουν ένα από τα καθοριστικά, για την ποιότητα της ζωής των κατοίκων της πόλης μας, πρόβληματα του δήμου μας: την Κινητικότητα!
- Πώς;
- Με την προσφιλή, για όλες τις μορφές εξουσίας, τακτική, απλά πετώντας την “μπάλα” στην εξέδρα.

Όμως τελικά το πρόβλημα της κινητικότητας του δήμου μας δεν είναι η Γ. Ζωγράφου και  το 235. Είναι πιο βαθύ, είναι θα έλεγα δομικό, και προέρχεται από πολύ μακριά.

Και το θέμα που εδώ συζητάμε, είναι το κατά πόσο θέλουμε να το λύσουμε. Γιατί έστω ότι το 235 αύριο ανεβαίνει την Γ. Ζωγράφου, φαντάζεστε ότι κερδίσαμε κάτι; Ότι έγινε η πόλη πιο ανθρώπινη;
Όταν λοιπόν βλέπεις ξεκάθαρα την κορυφή του παγόβουνου, οφείλεις να αναρωτηθείς για αυτό που ήδη γνωρίζεις ότι βρίσκεται κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.
Είναι νομίζω κοινός τόπος η άποψη πως η ταλαιπωρημένη μας πόλη έχει επανειλημμένα “κακοποιηθεί” και συνεχίζει καθημερινά να “κακοποιείται”  κυκλοφοριακά. Έχουμε δημιουργήσει μια πόλη τέρας, στην οποία δεν μπορείς να κινηθείς πουθενά, όπου νιώθεις παντού εγκλωβισμένος, από τις πολεμίστρες της Λ. Παπάγου μέχρι τις “καταλήψεις”  δρόμων και πεζοδρομίων…!
Όλοι όσοι δείχνουν σήμερα – παρατάξεις και άτομα -  με το δάκτυλο, καλό θα είναι να αναλογιστούν τι έκαναν όταν αυτή η πόλη άρχιζε να κακοφορμίζει χρόνια τώρα!
Οτιδήποτε βιώνουμε σήμερα, έχει σχεδιαστεί, υποστηριχθεί και υλοποιηθεί από παρατάξεις και ανθρώπους οι οποίοι  έχουν και όνομα και επώνυμο! Οι εκάστοτε διοικήσεις του δήμου, πορεύτηκαν κλείνοντας το μάτι, σε συμφέροντα και πολιτικές ξένες με την ποιότητα ζωής των κατοίκων του δήμου μας.
Και τώρα τί κάνουμε;
Μόνο μια ολιστική λύση θα μπορούσε να είναι το μέλλον αυτής της πόλης: Ο Επανασχεδιασμός της, έτσι ώστε να εξυπηρετεί πέντε κύριες απαιτήσεις – προκλήσεις:
  • Υψηλή ποιότητα ζωής των κατοίκων
  • Αποτελεσματική χρήση και κατανομή των πόρων
  • Αρμονική συνύπαρξη όλων των χρηστών του δρόμου
  • Γρήγορη και ασφαλή μεταφορά ανθρώπων και αγαθών
  • Εναλλακτικές μορφές μετακίνησης με άξονα την βιώσιμη κινητικότητα
- Μπορούμε!
- Θέλουμε;
Υ.Γ. (Τώρα τι μπορεί να γίνει άμεσα και  τι μπορούμε να δοκιμάσουμε μακροπρόθεσμα;)
Η άμεση ανακούφιση των κατοίκων περνάει μέσα και από απλές κινήσεις, αλλά και από ρηξικέλευθες προτάσεις και  γενναίες πολιτικές, όπως: - Να ανοίξουν όλα τα γκαράζ του δήμου, για την στάθμευση των  κατοίκων και των επαγγελματιών του χώρου, με ένα συμβολικό τίμημα και να απαγορευτεί η στάθμευση σε όλο το μήκος της Γ. Ζωγράφου
- Να απελευθερώσουμε όλους τους δρόμους που έχουν καταληφθεί από οχήματα και ζαρντινιέρες
- Να απελευθερωθούν όλα τα πεζοδρόμια, για την απρόσκοπτη μετακίνηση των πεζών
- Να υπάρχουν συγκεκριμένοι χώροι φόρτωσης – εκφόρτωσης των οχημάτων τροφοδοσίας
- Να δημιουργηθούν κινητές λωρίδες ανά κατεύθυνση για την μετακίνηση
- Να γίνει ριζική αναδιάρθρωση της δημοτικής συγκοινωνίας, με ταχτικά δρομολόγια κι ανανεωμένο στόλο, για να είναι ελκυστικότερη και παράλληλα να υπάρχει συστηματική προσπάθεια ενημέρωσης του μεταφερόμενου κατοίκου και στοχοποίηση απαιτητών διαδρομών
- Να ξεκινήσουμε ένα πιλοτικό πρόγραμμα για αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, που θα καλύπτουν ειδικές ανάγκες μετακίνησης εντός του δήμου

Έχουμε το προνόμιο ως Δήμος, να μην έχουμε διαμπερή κυκλοφορία. Θα μπορούσαμε λοιπόν να βάλουμε τις βάσεις για μια  σύγχρονη και ανθρώπινη πόλη, με δρόμους  που θα κατακλύζονται από την διαφορετικότητα, την ομορφιά και την ζωντάνια!  
 
…………………………..
@ Άρης Ζωγράφος
Διευθυντής Σπουδών στις Πρότυπες Σχολές Ζωγράφος
Πρόεδρος Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής


Σάββατο 27 Μαΐου 2017

Εξετάσεις Υποψηφίων Οδηγών


Περί εξετάσεων ο λόγος!
Τι αλήθεια ακούγεται πιο ωραίο στα αυτιά μας και τι θα γίνει την 1η Ιουνίου;
Τα εύκολα ψέματα και οι πικρές αλήθειες!
Πάμε λοιπόν με το πρώτο:
Με τα μέχρι τώρα στοιχεία. Η αλλαγή της όλης κατάπτυστης διαδικασίας των κατ΄ ευφημισμό εξετάσεων υποψηφίων οδηγών, παραπέμπεται για αργότερα (και όσοι θέλουν το πιστεύουν!)
Θα δοθεί 6μηνη παράταση με το υπάρχον σύστημα ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για την μετάβαση σε ένα ουσιαστικότερο και αδιάβλητο σύστημα αξιολόγησης. (Γιατί το προηγούμενο 6μηνο δεν έγινε, είναι ένα από τα επτασφράγιστα μυστικά του ΥΠΜΕ ή θα μας ενημερώσουν κάποτε;)

Μέχρι να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση (έχουμε και την τρόικα ξέρετε) και να υπογραφεί η τροποποιητική διάταξη, οι εξεταστές θα βγαίνουν μεσημέρι εξετάσεις 13:00 – 17:00 και θα παίρνουν την νόμιμη υπερωρία.
Αυτά προς το παρόν και όσοι χαίρονται. Χαίρονται!
Στο ίδιο έργο θεατές λοιπόν και η κοινωνία να παρατηρεί αμήχανη..!
Ας αναλογιστούμε ξανά λοιπόν, τι και ποιους εξυπηρετεί το σημερινό σύστημα εξετάσεων των υποψηφίων οδηγών;
Περί Εξετάσεων λοιπόν ο λόγος σε 10+  Ερωτήσεις με κάποιες απαντήσεις..!
Ας βάλουμε το δάκτυλο επί τον τύπων των ήλων και να απαντήσουμε στα εξής:

- Γιατί γίνονται εξετάσεις;
- Αποτελούν οι εξετάσεις προϋπόθεση για όποια αντικειμενική και αξιόπιστη αξιολόγηση;
- Πότε είναι παιδαγωγικά αποδεκτές (ως χρήσιμες ή ευεργετικές) οι εξετάσεις;
- Πώς είναι παιδαγωγικά σωστό και κοινωνικά δίκαιο να γίνονται εξετάσεις;
- Ποιοι πιστοποιούνται να είναι εξεταστές και με ποιες διαδικασίες;
- Γιατί έχουμε τόση σύγχυση και ίσως νιώθουμε αποστροφή για ένα τόσο αναγκαίο και χρήσιμο(;) από παιδαγωγική και κοινωνική άποψη θεσμό;
- Πόσο μας κοστίζει αυτή η σύγχυση;
- Γιατί συντηρείται;
- Σε τι οφείλεται και ποιος τροφοδοτεί την σύγχυση;
- Γιατί ακόμη και σήμερα, εκπαιδεύουμε και αξιολογούμε έναν υποψήφιο οδηγό με δεδομένα και προσλαμβάνουσες του 1980;
- Ποιοι δεν θέλουν να αλλάξει το σημερινό κατάπτυστο σύστημα εξετάσεων;

Και εφόσον δώσουμε τις όποιες απαντήσεις, ας αναλογιστούμε, τι εξυπηρετεί και ποιους το υπάρχον σύστημα εξετάσεων των υποψηφίων οδηγών;

Να πούμε εξ΄ αρχής ότι, ο όρος εξετάσεις μπορεί να αναφέρεται σε ποικίλες δραστηριότητες ή καταστάσεις των ανθρώπων και το αποτέλεσμα των εξετάσεων ενδέχεται να ενδιαφέρει άμεσα ή έμμεσα τους εξεταζόμενους, τους εξεταστές ή όλη την κοινωνία, που παραγγέλλει τις εξετάσεις γεύεται τα αποτελέσματα και πληρώνει το λογαριασμό!

Τι ακριβώς λοιπόν συμβαίνει σήμερα στον χώρο;

Η εκπαίδευση οδηγών γίνεται από ιδιωτικές σχολές οδήγησης, πολλές από τις οποίες είναι αμφίβολης ή παρωχημένης για τις ανάγκες της εποχής επάρκειας. Η εξέταση από κρατικούς υπαλλήλους με προσόντα ξένα και αδιάφορα με την πιστοποίηση δεξιοτήτων.

Τα παραπάνω πλαισιώνονται από ένα ασαφές νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο έχει δημιουργηθεί από τους κρατικούς υπαλλήλους-εξεταστές και λειτουργεί ως κολυμβήθρα του Σιλωάμ για τους εμπλεκομένους.
Το σημερινό σύστημα επιβραβεύει τους διαπλεκόμενους με τις υπηρεσίες, τις σχολές χαμηλού κόστους και μηδενικής εκπαίδευσης, ενώ τιμωρεί παραδειγματικά τους αξιοπρεπείς εκπαιδευτές που προσπαθούν να κάνουν το αυτονόητο, να εκπαιδεύσουν..!
http://zografos.com/nea/exetaseis-odigon/

............................................

Παρασκευή 26 Μαΐου 2017

Το συνέδριο που περπάτησε μαζί με τα παιδιά στην πόλη.

1ο Διεθνές Διεπιστημονικό Συνέδριο με θέμα: Οδική Ασφάλεια για τα Παιδιά!
Το συνέδριο που περπάτησε μαζί με τα παιδιά στην πόλη. Γιατί ο δρόμος είναι δάσκαλος και σε ξεσηκώνει να ταξιδέψεις..! :)
Θέλουμε να ταξιδέψουμε. Θέλουμε να γνωρίσουμε την γειτονιά μας. Θέλουμε να γνωρίσουμε τον κόσμο. Θέλουμε να μάθουμε. Θέλουμε να αισθανόμαστε ασφαλείς..!
Θέλουμε πίσω τον χώρο που μας ανήκει..!

Η κοινωνία που δεν αγκαλιάζει τα παιδιά της είναι μια κοινωνία χωρίς μέλλον. Είναι μια γερασμένη κοινωνία!
Η κοινωνία της κυκλοφορίας ξεκινάει για τον Πανελλήνιο Σύλλογο από την γυναίκα, την έγκυο γυναίκα, και ακολουθεί την πορεία της ζωής, ελπίζοντας στις πόλεις των ανθρώπων!

Οι δρόμοι φέρνουν σε επικοινωνία τους ανθρώπους συνευρίσκονται και συνοδοιπορούν. Τα οχήματα συμμετέχουν τόσο, όσο και για ότι εξυπηρετούν αυτήν την ιδέα τον άνθρωπο.
Για 3 μέρες, από τις 19 έως και τις 21 Μαΐου, η καρδιά της εκπαίδευσης για την βιώσιμη κινητικότητα και την Οδική Ασφάλεια, χτυπούσε στη Θεσσαλονίκη, όπου και διεξήχθη με μεγάλη επιτυχία το 1ο Διεθνές Διεπιστημονικό Συνέδριο με Θέμα Οδική Ασφάλεια για τα Παιδιά.

Βρισκόμαστε στο μεταίχμιο ριζικών αλλαγών και ανακατατάξεων για τον κλάδο.

Τόσο για την εκπαιδευτική διαδικασία, την σύγχρονη αξιολόγηση των υποψηφίων οδηγών, όσο και για την θέσπιση του διπλώματος κινητικότητας, το οποίο φαντάζει τόσο κοντινό και γοητευτικό συνάμα όσο ποτέ!
Οι θέσεις του συλλόγου βρίσκονται στην αιχμή της επικαιρότητας για όλους τους εμπλεκομένους και αποτελούν σημείο αναφοράς σε κάθε επιμέρους προσέγγιση..!
Μια απίστευτη γνωσιακή βάση με τεκμηριωμένες προτάσεις και επιστημονικές αναλύσεις βρίσκονται στην διάθεση κάθε συνάδελφου αλλά και στην διάθεση όλων των εμπλεκομένων φορέων, επιστημόνων και νομοθετών.
Συνεχίζουμε στον απόηχο των στοίχων του ποιητή της Ρωμιοσύνης:

‘‘ …Τούτη είναι η ζωή μας
τούτο το μεγάλο, τίποτ’ άλλο
γέλα κλάψε, πες ό,τι θες
Το παιδί ζωή: ζωή
τίποτ’ άλλο!’

Ο Πρόεδρος του Συνεδρίου
Άρης Ζωγράφος

...................................................